Handelsbetingelser

Hos DOLK.dk kan du altid være sikker på at få en god og fair behandling, også selvom der imod forventning skulle opstå problemer med din ordre. Langt de fleste ting klarer vi over mail eller telefon - helt uden at skele til regler og paragraffer - men for at gøre det så trygt som overhovedet muligt for dig at handle hos os, gælder følgende:


§1. Generelt

Følgende handelsbetingelser ("Aftalen") er gældende ved køb af varer eller ydelser af DOLK.dk (Dolk ApS), Ravnehøjvej 16, 8831 Løgstrup (CVR 39483270). Køber betegnes i denne aftale som "Køber". Handelsbetingelserne er tilpasset privatpersoner, som er fyldt 18 år, samt erhvervsdrivende med bopæl og indregistrering i Danmark.


§2. Bestilling

Hos DOLK.dk kan du handle hurtigt og enkelt. Vi tilbyder sikre betalingsmetoder og sikker og ordentlig levering. Vi tager imod din bestilling, når du klikker på knappen "Gennemfør bestilling" i kassen (trin 1 af 1). Ved at klikke på "Gennemfør bestilling" accepterer du samtidig disse handelbetingelser. Når vi har modtaget din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse på den e-mail adresse, du angav under din bestilling. Ønsker du ikke at handle direkte via vores netbutik, kan du sende din bestilling til info@dolk.dk.

Når vi sender din ordrebekræftelse, betyder det, at vi har modtaget din bestilling, og at den er klar til at blive behandlet. Skulle det ske, at der er sket en optællingsfejl f. eks hos vores leverandør, og at varen, mod forventning, ikke kan leveres til aftalte tid, vil du blive kontaktet hurtigst muligt. Accepterer du de nye vilkår, indgås den endelige aftale.

Når du foretager en handel på DOLK.dk, accepterer du at få opfølgende e-mails.

Ved bestilling af et større antal/parti varer eller en vare jeg normalt ikke fører, vil du i første omgang modtage et tilbud på mail, som du bedes godkende. Afsendelse af den bestilte vare vil finde sted efter betaling.  Bemærk: Ved bestilling af specialvarer, som produceres på bestilling (fx produkter med gravering), bortfalder fortrydelsesretten. Der er dog fortsat reklamationsret på dine varer jf. Købelovens bestemmelser herom.

Når du handler med DOLK.dk indgås aftaler på dansk.


§3. Priser og gebyrer

Priser angives i danske kroner (DKK), inkl. moms. Priserne er dagspriser. Der tages forbehold for trykfejl på priserne.

Gebyr ved nægtet modtagelse

Hvis du nægter at modtage varen, du har bestilt, vil du blive opkrævet et gebyr svarende til de reelle omkostninger, vi har haft i forbindelse med forsendelsen. Bemærk: Nægter du at modtage dine varer, anses dette ikke for at være en retursag. For mere information herom, se §8.

Tilbud

Tilbud og kampagner, som markedsføres på DOLK.dk, gælder så længe lager haves, såfremt andet ikke er angivet i tilbuddet.

Gratis fragt

Køber du så meget at du opnår gratis fragt, er der tale om gratis fragt til din nærmeste DAO-shop (eller anden DAO shop hvis du meddeler dette)


§4. Produkter og sortiment

De fleste af de produkter, som findes på DOLK.dk, er tilpasset det danske marked - og følger gældende regler og bestemmelser. Ved de produkter, som kræver brugsanvisning, følger denne med ved levering. Eventuelle tekniske specifikationer kan rekvireres hos kundeservice.

Afvigelser på produktbilleder

De produktbilleder, som vises på DOLK.dk, er kun vejledende, og produkterne kan derfor variere i forhold til disse. Farvenuancer, træ og andre overflader angives så virkelighedsnært som muligt, men kan også afvige afhængigt af din skærms farveindstillinger m.m.


§5. Betaling

Fakturabetaling

Ved specielle ordrer bedes du kontakte DOLK.dk - gerne på mail til info@dolk.dk - og vi vil fremsende en faktura til betaling via mobile pay eller bankoverførsel. Der skal altid ske betaling inden levering kan finde sted.

Kortbetaling med Quick-pay

DOLK.dk tilbyder kortbetaling gennem vores betalingspartner Quick-pay, som er autoriseret med PCI DSS certificering. Dine kortoplysninger overføres og behandles sikkert i krypteret form. Kortet, du benytter, når du gennemfører din bestiling, debiteres, når varerne sendes fra DOLK.dk. Kortbetaling er mulig med følgende korttyper:

  • VISA Debit
  • VISA Kredit
  • VISA
  • VISA Electron
  • MasterCard Kredit
  • MasterCard Debit 
  • Maestro

Der tages ikke gebyr ved betaling på DOLK.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Mobile Pay

Gennem Quick-pay kan der endvidere betales med mobile pay.

EAN-betaling (EAN)

Dolk ApS tilbyder også elektronisk betaling via EAN. For at betale via EAN, bedes du kontakte kundeservice via mail til info@dolk.dk.


§6. Købsaftale

Vi påbegynder behandling af din ordre, når du har modtaget din ordrebekræftelse per mail. Din bestilling afsluttes, når varen er afsendt fra afsendelsessted. Du, som kunde, har afsluttet bestilling, når du har betalt for varen og denne er leveret.

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos DOLK.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status. Alle varer er Dolk ApS' ejendom, indtil betaling er sket.


§7. Levering

Produkter leveres direkte til den adresse/pakkeshop, du har angivet som leveringsadresse ved bestilling. Der afsendes varer fra DOLK.dk alle hverdage.

Under hvert produkt på DOLK.dk har vi angivet en estimeret leveringstid. Såfremt en bestilling indeholder varer fra forskellige leverandører, med forskellige leveringstider, er det altid højeste fællesnævner, som bør påregnes.

Levering sker med forskellige fragtfirmaer. Kontakt venligst vores kundeservice for nærmere information om leveringspartneren ved netop din ordre.

Fragtomkostninger:

Fragtomkostninger fremgår altid i indkøbskurven.

Leveringstid:

Leveringstid er angivet på produktsiderne ud for hver enkel vare. Bemærk evt. restordre på din ordrebekræftelse, hvor der vil være forlænget leveringstid.

Såfremt leveringstiden for en given varer ikke kan overholdes, afsendes bestillingen hurtigst muligt uden forudgående aftale med dig som kunde, dog senest 30 dage senere end købsaftalens indgåelse.

Leveringsforsinkelser

Såfremt du handler som privatperson, har du altid ret til at annullere din bestilling, såfremt en levering er væsentligt forsinket, eller hvis ikke en vare kan leveres på en dato, som af kunden er oplyst inden indgåelse af aftalen. Er her tale om en specialvare, som skal produceres eller tilpasses kundens ønsker og behov, kan købet udelukkende annulleres, hvis forsinkelsen kunne være forudset eller forhindret.

Transportansvar

Handler du som privatperson, bærer DOLK.dk ansvaret under transporten ved levering til dig. Ser du en transportskade, bør du nægte at modtage varen eller bekræfte modtagelsen med forbehold, når du kvitterer på fragtbrevet. Opdager du en fragtskade efter at du har modtaget varen, bedes du gøre opmærksom på dette straks.


§8. Fortrydelsesret og ombytning

Fortrydelsesret

Handler du som privatperson, har du ret til at fortryde dit køb i henhold til Forbrugeraftaleloven. Denne ret har du dog ikke som erhvervskunde. Fortrydelsesretten gælder i 14 dage. Tiden regnes fra den dag, du a) har modtaget varen på aftalte adresse, b) får leveret den sidste vare, når det drejer sig om en bestilling indeholdende flere varer, som leveres enkeltvis eller c) får det sidste parti, eller den sidste del leveret, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Fortydelsesretten giver dig ret til at undersøge varerne og returnere dem, såfremt du fortryder dit køb. Når du fortryder købet, har du ret til refundering, såfremt varen er i fuld salgbar stand. Vælger du at benytte din fortrydelsesret, skal Dolk ApS oplyses herom skriftligt til info@dolk.dk, hvorefter du vil modtage yderligere information om returadresse m.m. Bemærk: Du, som kunde, skal selv betale omkostningerne for returfragt.

I din skriftlige meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Benyt venligst vores standardfortrydelsesformular og send denne med retur. Den finder du nederst i disse handelsbetingelser. Bemærk, at alle retursager bedes meddelt skriftligt via mail til info@dolk.dk, før varen sendes retur. Returforsendelsen skal ske til DOLK.dk, Ravnehøjvej 16, 8831 Løgstrup. Hvis jeg skal hente returpakken i en pakkeshop pålægges gebyr på mindst 50 kr.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Varer undtaget af fortrydelsesretten

Levering af varer, som er fremstillet efter dine personlige specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Herunder varer med graveringer og personliggørelse.

Varens stand, når du sender den retur

Værdiforringelse

Du hæfter som udgangspunkt kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Har du undersøgt eller afprøvet dine varer i et omfang, som har slidt eller på anden måde forringet varens stand, kan vi modregne denne værdiforringelse i tilbagebetalingen. Vurderingen gøres af Dolk ApS og gøres altid ud fra et helhedsperspektiv.

Skader på emballage

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse produkter er ikke omfattet fortrydelsesretten:

Specialvarer som produceres eller tilpasses jf. dine personlige ønsker og behov. F.eks. m. gravering o.lign.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returnering af produkter

Se §10. for information om returforsendelser.


§9. Reklamation og garanti

Reklamationsret for private

Når du handler som privatperson har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette gælder kun ved skader og fejl, som Dolk ApS eller producenten af en vare måtte være skyld i. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Det er vigtigt, at fejl meddeles DOLK.dk  inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. Ved fejl, som kan rettes ved reparation, er det op til Dolk ApS at vurdere, om reparation eller ombytning skal finde sted. Ved reklamation skal kunden holdes skadesløs for eventuelle omkostninger forbundet med reklamationen; herunder, reparationer, fragtomkostninger o.lign. Er her ikke tale om en reklamation, afholder du selv omkostninger forbundet med fragt m.m.

Kontaktoplysninger ved reklamation: info@dolk.dk.

Reklamationsret for erhvervskunder

Når du handler som erhvervskunde har du 12 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette gælder kun ved skader og fejl, som Dolk ApS eller producenten af en vare måtte være skyld i. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Det er vigtigt, at fejl meddeles Dolk ApS, så snart disse opdages. Ved fejl, som kan rettes ved reparation, er det op til Dolk ApS at vurdere, om reparation eller ombytning skal finde sted. Ved reklamation skal kunden holdes skadesløs for eventuelle omkostninger forbundet med reklamationen; herunder, reparationer, fragtomkostninger o.lign.

Særlig betingelser for erhvervskunder:

  • Eventuelle skader eller fejl, som forårsages af forkert brug erstattes ikke af Dolk ApS
  • Kunden skal påvise, at fejl og mangler ikke skyldes fejlagtig brug og at disse ikke er opstået efter levering
  • Eventuel montering af varen må ikke have fundet sted efter at fejlen er opdaget
  • Varen må ikke være taget i brug efter at fejlen er opdaget

Bemærk: Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Retur af produkter

Se §10. for information om returforsendelser.


§10. Returvarer

Ved retur af produkter skal disse emballeres, så de er sikrede under transport. Vi anbefaler derfor, at du pakker varen forsvarligt ind - evt. i samme emballage, som den blev leveret i til dig. Såfremt en vare skades under returtransport, bærer du ansvaret for skaden.

Ved returforsendelse af varer, er du ansvarlig for, at varerne når frem til Dolk ApS. Dolk ApS anbefaler, at man benytte sporbar forsendelse, således at varen kan følges hele vejen fra afsendelse til modtagelse.

Returinstruktioner

Ved returforsendelser af varer under reklamation bedes du kontakte Dolk ApS for information om returadresse, mærkning m.m.

Returvarer sendes til:

Dolk ApS
CVR: 39483270
Ravnehøjvej 16
8831 Løgstrup

Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller sendt per efterkrav.

Tilbagebetaling

Dolk ApS tilbagebetaler dine penge ved aftalt reklamation, når sagen er afsluttet, såfremt din reklamation godkendes.


§11. Forbehold

Annulleringsforbehold

Dolk ApS forbeholder sig retten til at annullere en handel, såfremt kunden vurderes at have handlet i ond tro på grund af fejl eller mangler, som kunden burde have kendt til eller opdaget, såsom prisfejl eller oplysninger om priser og gebyrer på hjemmesiden.

Ændringsforbehold

Dolk ApS forbeholder sig retten til at rette og tilpasse indhold på hjemmesiden, tilbudsmateriale samt i disse handelsbetingelser uden forudgående aftale med kunden.

Ansvarsforbehold

Dolk ApS skal anses som fri for ethvert ansvar, som ikke er behandlet i disse handelsbetingelser.


§12. Ansvarsfraskrivelse

Eksterne links

Dolk ApS bærer ikke ansvar for skader eller tab, som finder sted på grund af kundens brug af information eller vejledning fra 3. partssider, som der linkes til fra DOLK.dk.

Dolk ApS er ikke ansvarlig for om produkter købt på hjemmesiden anvendes ulovligt. Vi oplyser om knivloven ved alle produkter og svarer på alle spørgsmål så godt vi kan, men ansvaret ligger hos køber.

§13. Personoplysninger

Personoplysninger og anden information, som oplyses Dolk ApS vil blive opbevaret i digitalt format hos Dolk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Dolk ApS bærer ansvaret for at disse oplysninger gemmes og behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. Kundens oplysninger vil blive anvendt til at sikre kunden en bedre købsoplevelse.

Personoplysningsansvarlig:

Dolk ApS
CVR: 39483270
Ravnehøjvej 16
8831 Løgstrup

Kundeoplysninger, som gemmes:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mail
  • Telefonnummer
  • CVR nummer
  • Købshistorik hos Dolk ApS

Oplysningerne kan videregives til tredjepart og benyttes som beskrevet herunder:

  • Betalingstjenester såsom Clearhouse kortbetaling, EAN elektronisk fakturering o.lign.
  • Logitstikpartnere, som står for forsendelse til og fra Dolk ApS.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Det er alene betroede medarbejdere hos Dolk ApS, der har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på DOLK er indehaveren.

Herudover videregives eller sælges oplysninger på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre. Som registreret hos Dolk ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Dolk ApS via e-mail info@dolk.dk.


§14. Øvrigt

Politianmeldelse

Dolk ApS politianmelder enhver form for bedrageri, bedrageriforsøg og generel mislighold af betalingsforpligtelser.

Immaterielle rettigheder

Alt materiale som publiceres af Dolk ApS, inkl. varebeskrivelser, logoer, billedmateriale m.m. er ophavsretsligt beskyttet. Intet af dette må benyttes uden forudgående aftale med rettighedshaver. Eventuelle overtrædelser heraf, vil blive straffet.

Samtykke til e-mails

Ved køb på vores hjemmeside, giver du samtykke til, at vi må kontakte dig ang. opfølgning på dit køb på vores side. Dette er ikke en tilmelding til vores nyhedsbrevslite.

Informationens korrekthed

Al information på hjemmesiden er vejledende. Dolk ApS kan ikke holdes ansvarlig for skader, økonomiske eller fysiske, som opstår som følge af at have læst information på hjemmesiden.

Cookies

Cookies, er små filer, som placeres på din computer, når du besøger vores hjemmeside. På DOLK anvendes følgende typer cookiefiler:

Session cookies: "Sessionscookies" gemmes midlertidigt for at du kan benytte hjemmesiden hurtigt og fejlfrit. Disse cookies slettes automatisk fra din computer.

Persistent cookies: "Permanenta cookies" gemmes på din computer og er blivende indtil du selv, aktivt sletter dem. Disse benyttes til at genkende tilbagevendende besøgende på vores hjemmeside samt til brug i vores statistik- og analyserprogrammer.

Tvist

Eventuelle tvister løses ved dansk domstol udpeget af Dolk ApS.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@dolk.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Se mere på www.forbrug.dk.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 24. maj 2024.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Bemærk, at alle retursager skal meddeles skriftligt, før varen sendes retur)

­ Til:

Dolk ApS
CVR: 44726386
Ravnehøjvej 16
8831 Løgstrup

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer: [beskriv vare], ordrenummer [indsæt ordrenummer], bestilt den [indsæt dato].

­ Købers navn: [indsæt navn]

­ Købers adresse: [indsæt adresse]

­ Dato: [indsæt dato]

Scroll to Top